Sinds 2004 ben ik actief als intermediair tussen evenementen en merken. Dat is begonnen met Jack Daniel’s Rock Nights. Ik was als artiestenmanager aanwezig bij de editie van 2003 en miste de aansluiting tussen merk, artiest en doelgroep en heb daartoe een nieuw concept ingediend bij de merkhouder. Vervolgens kreeg ik de opdracht om programma, productie, marketing en communicatie te verzorgen en is het concept enkele jaren zeer succesvol uitgevoerd met headliners als Danko Jones en Therapy. Daarna is in 2007 een internationaal concept geïntroduceerd onder de noemer ‘Jack Daniel’s Backstage’, dat zich heeft verplaatst van club- naar festivalterrein. Op Paaspop en Pinkpop hebben we diverse legendarische activaties gerealiseerd, onder meer met Moke, The Rifles, Triggerfinger, Gavin DeGraw en Fiction Plane. Naast Paaspop en Pinkpop zijn er jaarlijks activaties geweest op Eurosonic / Noorderslag (de vrijdagmiddagborrel in de Oosterpoort) en Jack’s Birthday in september.

De samenwerking met Jack Daniel’s was geïnitieerd door de merkhouder Bacardi Nederland; nu word ik vooral ingeschakeld door organisatoren van evenementen die op zoek zijn naar partners en sponsoren. Evenementen waar ik mee samen werk of heb gewerkt zijn Paaspop, Dauwpop, Harmony of Hardcore / 7th Sunday, Festival Mundial, TT Festival Assen, Stereo Sunday, Extrema Outdoor, Solar Weekend, Nirwana Tuinfeest, Brabant Open Air, Appelpop, Incubate, Festyland, Speedfest, STRP-festival.

Merken waar ik mee samenwerk zijn onder meer Heineken, Grolsch, Bavaria, Inbev, Warsteiner, Duvel, Vedett, Nintendo, Coca Cola, Red Bull, Philip Morris, Bacardi, Jack Daniel’s, LEE, Flugel, Konami, BAT, Monster Energy, Activision, Guitar Hero, Wenneker, SQ, Rabobank, Nuon, Fujigen, Rockstar Energy, Pago, ABN AMRO, Jagermeister, NS, Zildjian, Merchandise.nl, Fontys, Interpolis, CampingSport de Wit, Edutel, Hooshino, Ubisoft, Polaroid, VGZ, Gemeente Tilburg.

Brands & Artists

Ik werk ook veelvuldig aan samenwerkingen tussen artiesten en merken. Dat kan zijn in de vorm van endorsements (bijvoorbeeld kleding en instrumenten) maar ook gezamenlijke marketing-communicatie campagnes. Daarbij werk ik met een artist profile, waarbij op detailniveau wordt gekeken naar kernwaarden, doelgroep, USP’s, distributie en communicatie rondom een artiest. Dit model vertegenwoordigt het DNA van de artiest, welke ik match met het DNA van merken of organisaties. Op die manier kun je vrij nauwkeurig zoeken naar goede matches.