Ga naar de inhoud

Paaspop Academy

Paaspop Academy organiseert ‘toekomst gericht’ seminar op donderdag 28 maart.

Op donderdag 28 maart organiseren studenten van Fontys Academy for Creative Industries (ACI) een seminar over de ‘digitalisering van evenementen’. Op het terrein van Paaspop vinden meerdere seminars en prikkelende discussies plaats die gericht zijn op de toekomst van festivals. ‘Cashless Festivals’ is het onderwerp van het eerste panel en moet leiden tot prikkelende discussies tussen festivalorganisatoren, leveranciers, media en andere belanghebbenden in de festivalbranche.

Paaspop Academy vindt plaats op het Paaspopterrein tussen 15.00 en 20.00 uur.

** Jan Smeets (Pinkpop), Roland Wassink (Loc7000) en Michiel Fransen (Dutchband) zullen over ‘Cashless Festivals’ de degens kruisen**. Het panel staat onder deskundige leiding van moderator Fer Abrahams (NCRV).

Het evenement is onderdeel van een bredere samenwerking tussen Paaspop Events en Fontys ACI. Directeur Pieter Bon: “Sinds anderhalf jaar werken we samen met Paaspop op het gebied van projectopdrachten, marktonderzoeken en stages. Daarbij blijkt dat er aan beide kanten veel toegevoegde waarde ontstaat en de aansluiting tussen onderwijs en werkveld heel goed kan werken. Ik ben er trots op dat we dit kunnen delen met professionals, die hun sporen in de branche al hebben verdiend.”

Paaspop-organisator Chris Seijkens gaf dit jaar de opdracht aan de Fontys-studenten om een visie te ontwikkelen op het ‘festival van de toekomst’: hoe ziet Paaspop eruit in 2018? Studenten zoomden daarbij in op diverse onderwerpen, zoals; crowdsourcing, duurzaamheid, interactie, media, consumptiepatronen, beleving, schaalgrootte en participatieve programmering. Een selectie van studenten was zó enthousiast, dat zij hun bevindingen hebben gebundeld tot het onderwerp van een nieuw Paaspop-element: Paaspop Academy.

Vanuit de samenwerking tussen Fontys ACI en Paaspop Events wordt de ‘Paaspop Academy’ jaarlijks gevoed met nieuwe, frisse ideeën en toekomstvisies, die in seminarvorm worden gedeeld met diverse stakeholders. Chris: “Elk jaar willen we een ander thema belichten. Volgend jaar kan het thema van het seminar gaan over de ontwikkeling op food-aanbod, veiligheid of ticketing, maar misschien ook wel over milieu-eisen of een andere actueel onderwerp. Studenten hebben een frisse blik, maar ook de panelleden en bezoekers kunnen hun mening en visie verkondigen. Daarnaast is het een prima netwerkmoment aan de start van het festivalseizoen.”

Meer informatie over het volledige programma is te vinden via www.paaspopacademy.nl.

Fontys Academy for Creative Industries leidt creatief zakelijke studenten op voor het internationale werkveld van events, muziek, lifestyle en entertainment. Zij verzorgt de opleidingen Commerciële Economie en Communicatie – International Event, Music & Entertainment Studies, Commerciële Economie-Digital Publishing Studies en International Lifestyle Studies en telt ruim 1700 studenten.

http://www.fontysaci.nl/

Paaspop is jaarlijks dé opener van het festivalseizoen en trekt in drie dagen ruim 50.000 bezoekers. Het internationale programma is multidisciplinair (pop, rock, dance, theater, comedy) en dit jaar staan onder andere Skunk Anansie (UK), The Gaslight Anthem (USA), C2C (F) en Caro Emerald op het podium in Schijndel. Daarnaast kenmerkt het festival zich door een unieke sfeer en een weergaloos decor; Las Vegas in Schijndel!

http://www.paaspop.nl/