In het eerste weekend van april start het festivalseizoen met Paaspop 2015 in Schijndel. Naast de artiesten uit mijn roster die daar op de podia zullen verschijnen (waaronder The Dirty Daddies, Mister and Mississippi en John Coffey), ben ik ook actief als consultant en betrokken bij de ontwikkeling van merkactivaties, relatiemanagement en educatieve onderdelen.
Op vrijdagmiddag 3 april vindt de derde editie van Paaspop Academy plaats, waarbij ‘Big Data’ het hoofdthema zal zijn. Naast ‘data-experts’ als Hannes Datta en Denis Doeland zullen onder andere Jan-Willem van der Meer (Paylogic), Bjorn Schipper (advocaat, Schipper Legal) en Rob Bongers (horeca development) ingaan op de kansen en valkuilen met betrekking tot dataverzameling, toepassingen en gebruik. Naast de inhoudelijke kant is Paaspop Academy een goed netwerkmoment voor de festivalbranche.
Paaspop Acadedemy is ontstaan in 2013 vanuit mijn activiteiten bij zowel Paaspop als Fontys Academy for Creative Industries, waarbij we proberen om educatie en werkveld dichter bij elkaar te brengen, alsmede te bouwen aan een platform waar studenten en opleiding zich kunnen profileren.
Een nieuwe toevoeging op het gebied van releatiemanagement is de Paaspop Skyclub. Dit nieuwe initiatief is gericht op het zakelijk netwerk en de B2B-markt en biedt een nieuwe manier van netwerken op festivals, zonder de ongedwongen sfeer van Paaspop te veranderen. Maar wel dichtbij parkeren, goed zicht over festivals en podia, een rondje door de backstage-area en toegang tot het artiestencafé, en natuurlijk een eigen plek om te genieten van drank en spijzen.
Qua merkactivaties zijn bestaande partners uit mijn portfolio als FrieslandCampina en CampingSport De Wit weer van de partij, maar zal ook een nieuwe inhoudelijke partner als Erfgoed Brabant zijn entree maken op het festival.