Ga naar de inhoud

Succesvolle editie van Paaspop

Op zondag 1 april (geen grap) kon het bordje uitverkocht op de poort: met ruim 81.000 bezoekers was het ‘vol’ op de diverse podia en areas op Paaspop.
Het programma was breed, diep en divers en kende vooral met de internationale namen een grote aantrekkingskracht, zowel met householdnames als Iggy Pop en Fatboy Slim als new kids als Nothing but Thieves en Bastille.
Uit mijn roster waren The Dirty Daddies en Daredevils de grote namen in de theatertent, die bij beide artiesten uit zijn voegen barstte. Vooral Daredevils liet bij het eerste bezoek aan Schijndel zien de rising star te zijn in het segment cover/medley/mashup.
Diezelfde overtuiging was op zaterdag te zien bij The Overslept, die bij opkomst een volle Jack Daniel’s tent zagen die de gehele set bleven staan en enthousiast meezongen met radiohits als ‘Stolen Car’ en ‘Save our Souls’.

Naast de artiesten heb ik als extern adviseur ook diverse zakelijke gasten mogen ontvangen en kunnen informeren over partnermogelijkheden met Paaspop. Met uitgebreide rondleidingen voor en achter de schermen, bezoeken aan de camping (met 11.000 bezoekers) en onderdelen van Paaspop Innovates (Skyclub, Hackathon en Paaspop Academy) hebben we een beeld kunnen realiseren van de kracht en diversiteit van Paaspop, gekoppeld aan de unieke positie van ‘opener’ en ’trendsetter’ van het festivalseizoen.